Thursday, October 22, 2009

I can say simply...chaos!

De cateva zile ma uit cu stupoare la stiri, incerc sa culeg informatii din sfera politicului…fiind manata de dorinta de schimbare si, totodata, de razvratire fata de tot circul creat. Cine suntem? Niste simple marionete (in viziunea lor)..de care se folosesc, mai ales acum, in plina campanie prezidentiala. Scopul? Obtinerea de voturi! Nu conteaza modalitatea in care se atinge obiectivul stabilit…nu conteaza faptul ca sunt nevoiti sa se calce in picioare si, totodata sa ne calce in picioare…atata timp cat acest lucru le garanteaza o pozitie superioara pe scara valorilor stabilite…e suficient.
Culmea e ca, acest lucru..mai devreme sau mai tarziu se va rasfrange din ce in ce mai acut si asupra noastra…a cetatenilor de rand. Ce se va intampla? Simplu, vom adapta comportamentul si caracterul lor..pentru ca, societatea creata nu va permite o alta modalitate de supravietuire. Deja, transformari in aceasta privinta au loc de ceva timp. Cu titlu de exemplu, ma gandesc la celebrele stiri de la ora 17. Putem vedea nenumarate exemple in care oamenii ajung sa comita lucruri oribile, doar pentru a obtine (de cele mai multe ori), acele minime necesitati pe care o societate civilizata ar trebui sa le ofere cetatenilor sai. Poate am spus prea mult ca ar trebui sa le ofere, in conditiile traiului din Romania…dar, macar sa construiasca anumite parghii care sa faciliteze obtinerea unor necesitati de care ar trebui sa se bucure fiecare dintre noi.
Pana nu demult refuzam sa cred ca e posibil ca pe ei sa nu ii intereseze de noi…NOI, multimea fara de care ei nu ar exista! Acum, nu se mai obosesc sa isi ascunda indiferenta, din contra, o afiseaza atat de direct si de grosolan, incat (eu, cel putin) stau si ma intreb cine sunt ei, cu adevarat? Oameni, nu sunt…desi au chipul si asemanarea conform cu tiparul standard. Daca ar fi fost fiinte umane, ar fi dat dovada de mai multe sentimente pro pentru noi. Animale, de asemenea, nu sunt…pentru ca, rationeaza. Nu le cunosc background-ul pentru a putea sti cu exactitate daca au fost nevoiti sa se adapteze unor circumstante, ce i-au transformat ulterior, in ceea ce sunt astazi. Ce stiu cu exactitate e ca, atitudinea lor nu e corespunzatoare cu cea care ar fi trebuit sa fie adoptata fata de noi.
Inca dinainte de 2004 eram atat de entuziasmata, in naivitatea mea, de ce inseamna Traian Basescu si partidul pe care il sustine necontenit, incat…recunosc…l-am votat! Dupa 5 ani de mandat…pot spune ca m-a dezamagit. Mintea mea faurise diverse scenarii posibile, in care el…Traian Basescu…era un soi de salvator al Romaniei. Mi-as fi dorit sa vad macar unele minime schimbari…si nu ma refer la cele de suprafata cand aduc aminte de ele…ci, doream sa observ schimbari in privinta modului de trai in viata semenilor mei. Se pare ca unele dorinte trebuie sa ramana la stadiul de scenarii posibile. Acum ar trebui facuta o analiza riguroasa in ceea ce priveste mandatul de presedinte al lui Traian Basescu. A fost el asa cum este in realitate?…a trebuit sa adopte un anumit comportament, si prin urmare anumite actiuni…pentru a-si putea pastra functia? Imi dau seama ca, totul se invarte in jurul functiei mult ravnite. Si, de asemenea, imi dau seama de imposibilitatea obtinerii unui raspuns sincer in ceea ce priveste intrebarile mele de mai sus…pentru ca, nu am acces la diverse categorii de informatii…si, mai presus de acest lucru, nu am cum sa il observ in mod direct, pe el, pe Traian Basescu…pentru a-mi putea forma o parere mai riguroasa…. Imi apare un zambet pe buze cand ma gandesc la acest lucru…pentru ca, si asta denota subiectivitate…dar, in fond e parerea mea si ar trebui sa conteze, pentru ca, teoretic, avem drepturi.
Imi doream atat de mult sa intru in PD-L. Ma gandeam ca tanara generatie, fiind scarbita de circul la care este supusa sa asiste in fiecare zi, va reprezenta un “refresh” pentru societate…in principal, in ceea ce priveste mentalitatea. S-a ivit ocazia…si pot adera la acest partid. Dar, nu stiu daca mai vreau sa mai fac acest lucru..mai ales din cauza celor intamplate pe scena politica in ultima vreme. In momentul in care incep ceva, imi place sa o fac din proprie convingere…sa cred in ce fac…pentru ca, altfel, actiunile mele nu mai au rost. Si democratii m-au dezamagit (desi eram o sustinatoare inraita a doctrinei lor) de cand a fost numit Boc premier, si pana la celebrele cazuri de frauda, comise de ministrii din partid.
Totodata, am cunoscut o persoana ce mi-a dezvalui noi informatii, ce ma fac sa vad PSD-ul dintr-un alt unghi, ce ii confera o alta lumina. O persoana ce este membru PSD, inca din 1970 si care, a avut acces la mult mai multe informatii din culise, in comparatie cu mine. E dornica sa aderez la ei, sa fac parte din organizatia a carui membru este. Pana nu demult, daca era sa vorbesc de PSD aduceam numai argumente impotriva lor, argumente nefavorabile..acum, mi-e ciuda sa zic…dar, nu stiu.
Imi dau seama ca fiecare are atat partile sale bune, cat si unele mai putin bune; si ca, depinde intr-o oarecare masura de noi pe care dorim sa o vedem mai mult. E ciudat, parca vor sa ne spele creierul…sa ajungem in faza in care sa nu mai stim nici ce vrem…pentru ca, ei sa poata decida mult mai usor pentru noi. Eu nu vreau sa ii las sa ajunga in aceasta etapa. Si, totodata imi dau seama, ca indiferent de partidul din care faci parte…trebuie sa fii putin de-al lor, pentru a putea supravietui printre ei. Oare trebuie sa invatam sa ne adaptam acestor conditii, gandindu-ne ca alegem raul cel mai mic dintre toate relele posibile, pentru indeplinirea unui scop nobil? Imi rezerv putin timp sa analizez aceasta intrebare…si dupa, cred ca voi avea unele raspunsuri pe care, le voi pune in balanta cu ceea ce cred ca sunt si, ulterior, voi hotari daca a venit momentul sa imi testez noi limite…si prin urmare sa ader sau nu la un partid. Pana una-alta…raman cu dilemele mele…si, revin la vorbele lui Badea…”Traim in Romania, si asta ne ocupa tot timpul!”.

5 comments:

Me my self and I said...

Scumpica eu te asteptam cu post ceva mai ...romantic, stii despre ce vorbesc...:)

Ştef Web Design said...

eu unul sunt nationalist ... dar am ajuns sa nu mai dau doi bani pe tricolor ... vrem sa urcam pe scara sociala dar din cauza lor nu mai avem scari ... cam asa sta situatia :) mult noroc Licurici :) si sper sa mai vb :) ...

Andreea said...

Poate e bine sa ne pastram acolo, undeva..iubirea pentru tara noastra..pentru ca, in fond, e a noastra! Nu are grai ca sa ne vorbeasca, in schimb ne surprinde prin maretia si frumusetea ei. Cu oamenii care o conduc mai e mult de lucrat...dar, mi-ar placea nu sa speram..ci, sa luptam, fiecare cum poate..pentru binele propriu..si, implicit, pentru binele tarii sale! Te pup Stefan!:*

Andreea said...

Da..as fi avut multe de scris si din sfera de care spui tu Cristinica..dar, eram atunci mahnita de ceea ce vedeam si aflam..si, doream sa imi exprim cumva gandurile. Am ales forma asta pentru ca, a reprezentat pentru mine un soi de eliberare de tensiunea creata in jurul fatarniciei la care suntem supusi sa luam parte.
In general, imi place sa scriu ce simt..sunt multe lucruri de care m-as putea lega..mai ales cand vine vorba de iubire..dar, momentan vreau sa ma bucur doar eu de ceea ce traiesc..si urmeaza ca, ulterior..cand o sa simt ca trebuie sa scriu ceva in legatura cu asta! Te pupicesc dulce scumpica..miss u!

Andreea said...

...urmeaza ca ulterior, cand o sa simt ca trebuie sa scriu ceva in legatura cu asta...sa dezvolt subiectul*
(Sorry de omisiune:D)
Pupici!!!