Friday, June 5, 2009

Low level

Oare cat timp mai e nevoie sa treaca pana cand lucrurile se vor schimba si la noi…in sistemul asta putred care ne umbreste viata?
Am fost astazi la Germanos pentru ca ar fi trebuit sa ridic un mp3, care a fost dus in garantie la Bucresti de pe la sfarsitul lunii aprilie. Suntem in luna iunie…si, desi mi s-a spus ca in termen de 15 zile voi fi sunata pentru a putea veni sa il ridic, nu am primit nici un semn de la ei in aceasta perioada. Mi-am facut timp si am mers sa vad ce s-a intamplat. Culmea e ca am intrat, le-am explicat problema…(erau doi tineri “competenti”)..s-au uitat lung unul la altul, nestiind cum si cine sa rezolve “misterul”…tipul s-a hotarat intr-un final sa imi ia el procesul incheiat in momentul predarii mp3-ului…si pret de cateva zeci de secunde s-a uitat lung la foaie. In rest, tacere.. Cred ca in secundele trecute de cand a luat foita, s-a gandit ce poveste sa imi inventeze, dupa care, fara sa consulte vreo baza de date sau alte dosare/hartii care l-ar fi putut ajuta..s-a uitat la mine…si mi-a spus ca nu stie ce s-a intamplat si ca urmeaza sa verifice si, in cursul zilei de azi ma vor suna pentru a-mi spune cum stau treburile.
Tipa l-a ajutat sa imbrace frumos minciuna zicandu-mi ca e posibil sa fie o eroare de la Posta, cum ca ei ar fi vinovati pentru faptul ca respectivul colet nu a ajuns la timp. Daca nu s-ar fi cunoscut ca minte si, daca nu ar fi spus-o pe acel ton cu care m-a primit de la intrare, poate as fi tacut si as fi asteptat cuminte un telefon. Dar, avand in vedere ca nu suportam tonul de superioritate folosit, plus ca incercau sa ma duca cu zaharelul.. m-am hotarat sa cer lamuriri suplimentare. Tipa..s-a iritat…cum adica nu pot pur si simplu sa o cred? Ea stie mult mai bine ca mine..ce ma bag eu, care nu am nici o treaba cu modalitatea in care functioneaza treburile la ei in sistem? La un moment dat mi-a spus ca daca nu imi convine, pot suna la protectia consumatorului sa depun o plangere…dar, folosind acelasi ton.
Mi-ar fi placut sa fi existat posibilitatea sa inversam rolurile..ca sa vada cum stau lucrurile si, data viitoare, sa se gandeasca de doua ori inainte de a servi un client. Nu am sunat…ca nu imi sta in fire sa ma apuc sa fac treburi din astea…dar, culmea e ca nici ei nu m-au sunat pentru a ma lamuri.
M-a indignat faptul ca oameni simpli..ajunsi la un post de lucru simplu…incep sa-si uite conditia..si capata acele aere de om ajuns. Oare e asa de greu sa fim zambitori si serviabili cu oamenii cu care interactionam? (mai ales daca natura meseriei ne impune lucrul acesta) Asa cum ei s-au purtat necuviincios cu mine…la randul lor vor trebui sa interactioneze cu alti oameni din sistem, atunci cand poate vor dori sa isi plateasca facturile sau vor avea diverse alte nevoi. Si cum ar fi daca toti oamenii s-ar comporta la fel ca ei…sau daca problemele de acasa s-ar traspune in viata profesionala? Ar fi totul foarte frustrant..si pe langa problemele de zi cu zi..am mai fi nevoiti sa ne mai cream si noi multe altele.

Exemplul de mai sus e unul minor..dar, cam peste tot suntem inconjurati de personal plictisit de job-ul lor….Toate aceste lucruri imi lasa un gust amar si ma fac sa regret ca suntem nevoiti sa traim in aceasta societate. Avem pretentii de la cei de la putere..dar, daca nici noi nu facem ceva in acest sens, e clar ca bine nu o sa ne fie. Oamenii in ’89 si-au dat viata, jertfindu-se pentru noi..si sperand la o viata mai buna pentru viitoarele generatii..de ce le calcam in picioare sufletele? De ce nu ne gandim de doua ori inainte de a actiona in vreun fel?
Regret ca, desi suntem saraci, nu stim sa ne facem viata mai frumoasa si continuam sa luptam in special, pentru un singur scop: banul. Indiferent daca acest lucru presupune sa ne calcam in picioare, sa trecem unii peste altii..sa ne transformam in niste animale. Regret…oricum, abia astept sa ajung din nou, la cei de la Germanos!

No comments: