Tuesday, January 4, 2011

Delicii!!!

Astazi, mai mult ca niciodata, mi-am dat seama ca nu mi-am facut timp sa scriu…despre o alta pasiune de a mea, si anume..gatitul! Si, daca tot s-a ivit ocazia sa fac ceva bun…m-am gandit ca ar fi frumos sa scriu cateva randuri si despre asta. Tin sa precizez ca ador sa fac dulciuri! La mancaruri prea sofisticate nu m-am bagat inca…de fapt, nici la alea de baza. Totusi, nu cred ca ar fi o problema dar, chiar nu ma atrage aceasta parte momentan.
M-am abonat pe site-ul www.petitchef.ro de peste un an de zile..si, primesc zilnic pe mail, un meniu divers….(ce contine retete pentru aperitiv, felul principal si desert). Spre exemplificare am pus meniul de ieri (pentru ca mi-ar placea sa testez desertul la care face referire:D)
Am vorbit despre acest site deoarece, de obicei, cand am chef sa fac ceva, si nu am nici cea mai mica idée ce anume…el, devine un bun ghid. Ofera, pentru aceeasi prajitura, spre exemplu…mai multe retete…Cand trebuie sa aleg una, de obicei ma orientez sa fie cat mai simplu de facut :D..si sa imi placa imaginea (cu rezultatul final). Si, pe baza acestor criterii, chiar mi-a iesit tot ce am incercat. De asta consider ca daca as fi tentata, in viitorul apropiat, sa ma apuc si de mancarurile de baza, nu cred ca as intampina mari dificultati….
Am trecut azi pe la taty..si m-a surprins faptul ca a vrut sa facem ciocolata de casa. Avea lapte praf (elementul principal:D)…si, cum ii plac dulciurile foarte mult, si mie de altfel:D, nu l-am refuzat.
Am incercat o alta retata, si mai simpla decat cea pe care am mai facut-o de vreo cateva ori la viata mea. Aceasta contine:

1 kg lapte praf;
100 g de cacao;
300 ml apa;
1 kg zahar;
200 g unt;
o esenta;
alune (sau nuci).
Laptele praf se cerne printr-o sita impreuna cu pliculetele de cacao (pentru omogenizare).
Apoi, pe foc punem apa cu zaharul, si mestecam cu o lingurita de lemn compozitia…pana se topeste zaharul..dupa care, se ia de pe foc si se adauga untul. Se amesteca, pana ce acesta se topeste….si, se adauga esenta .. Se spune ca untul trebuie sa se topeasca in momentul in care nu este pe foc, tocmai pentru a iesi ciocolata tare.
Compozitia se adauga peste laptele praf. Se amesteca incontinuu, pana devine o pasta omogena. Se mai adauga nucile (sau alunile)…se pune intr-o tava…se lasa la rece…si gata! Pofta buna !

No comments: