Tuesday, February 15, 2011

Vorbeste-mi, am atatea sa iti spun!

Alergi spre ceva, gasesti altceva... Alergi spre cineva, te regasesti pe tine.
Fericirea e in acelasi timp o stare efemera si permanenta. E efemera atunci cand o intalnim – uneori trecem prin ea atat de repede, incat nici nu ne dam seama ca exista. Permanenta, deoarece se afla peste tot, in stare de potentialitate, ca oxigenul in aer.

Cuvantul “cotidian” inseamna la origini “mai mult decat esential”, stiai asta?
Cand sunt bosmflat si tacut, inseamna ca cersesc ceva vital, dar sunt gata sa refuz daca tu te apropii, si sunt gata sa strig daca tu nu intelegi.
La fiecare dintre noi exista dorinta de a-i dicta celuilalt sentimentele sau purtarea pe care am dori sa o aiba. Prin acest “trebuie sa fac”, pot avea sentimentul de a-i “arata” celuilalt iubirea mea, de a-i marturisi atasamentul meu fata de el. Astfel fac neintrerupt dovada ca-l iubesc, impunandu-mi sa-i dau.
Deseori recurgem la aceste cuvinte periculoase : “totdeauna” si “niciodata” vorbind despre celalalt, avand astfel dorinta sa-l pietrificam in atitudini imuabile.
E dureroasa perspectiva de a nu mai suferi, e foarte dureros sa iti parasesti suferinta.
Nu ne intalnim decat izbindu-ne unul de altul si fiecare, tinandu-si cu mainile maruntaiele sfasiate, il invinuieste pe celalalt, care-si aduna si el maruntaiele.
Din ce e facuta legatura mea cu tine? Din ceea ce iti lipseste tie si din ceea ce imi lipseste mie. Atractia noastra reciproca, magnetul nostru cel mai puternic va fi ceea ce tu nu ai, iar mie mi se pare ca am - din ceea ce tu crezi ca ai, iar eu nu am.
A te schimba nu inseamna a deveni un altul, ci a ramane cel care esti...acceptandu-te.
Suferinta unuia poate fi plata pentru libertatea celuilalt si astfel viata in comun este de neindurat.
A te desparti de celalalt poate insemna sa te desparti de propria ta spaima, de imagini rele proiectate intruna, de propriile dorinte resimtite ca prea puternice. In mod paradoxal, intalnirea nu poate avea loc decat printr-o despartire de toate acestea.
A imbatrani impreuna nu inseamna sa adaugi ani vietii, ci viata anilor.
E mai usor sa ne lipsim de ceva ce iubim decat sa induram ceva ce nu iubim.
Intr-un cuplu, poate ca important nu e sa vrei sa il faci fericit pe celalalt, ci sa te faci pe tine insuti fericit oferind aceasta fericire celuilalt.

Jacques Salome

No comments: