Thursday, May 21, 2009

Eleganta ariciului

Imi doream de mult timp sa mai citesc o carte care sa ma faca sa uit de treburile mele, de somn, de griji sau altele..care sa ma absoarba pe deplin. Sa vreau sa o citesc pana la capat..si sa ma gandesc cu emotie la ce va urma, atunci cand trebuie sa intrerup lectura. Sa imi proiectez in minte tot felul de scene..si bineinteles sa incerc sa ajung sa dau o forma finalului..desi, o astfel de carte in mod cert te suprinde la tot pasul prin imprevizibilul ei..si la sfarsit, iti demonstreaza ca nu ai fost nici macar pe aproape cand ai incercat sa tragi anumite concluzii in ceea ce o priveste. Ma refer la "Eleganta ariciului" de Muriel Barbery..si pentru asta trebuie sa iti multumesc Georgeana. Astept cu nerabdare ziua in care iti voi intoarce favorul.
Am gasit atat de multe subiecte pe care mi-ar placea sa le dezvolt...dar, ce m-a indemnat astazi sa scriu e impresionanta descriere a "iubirii" pe care am avut placerea sa o citesc si sa vreau sa o recitesc. E un subiect care ma intereseaza si emotioneaza deopotriva, pe care de-a lungul timpul am incercat sa il conturez sub diferite forme..dar, niciodata nu am ajuns la ceva atat de sublim. Chiar nu ma pot abtine..trebuie neaparat sa redau un citat...
"Stiti ce este o ploaie de vara?
Mai intai, frumusetea pura spargand cerul verii, acea teama respectuasa care pune stapanire pe inima, faptul de a te simti atat de derizoriu in miezul insusui al sublimului, atat de firav si atat de plin de maretia lucrurilor, siderat, captivat, fermecat de darnicia lumii.
Pe urma, sa parcurgi un culoar si, deodata, sa patrunzi intr-o incapere de lumina. Alta dimensiune, certitudini abia nascute. Trupul nu mai e o coaja, spiritul salasluieste in nori, puterea apei ii apartine, se anunta zile fericite, intr-o noua nastere.
Apoi, asa cum lacrimile, uneori, cand sunt rotunde, puternice si solidare, lasa in urma lor o lunga plaja curatata de vrajba, ploaia, vara, spaland colbul imobil aduce in sufletele fiintelor un fel de respiratie fara de sfarsit.
Astfel, anumite ploi de vara se inradacineaza in noi ca o noua inima care bate la unison cu cealalta."

Fiecare poate interpreta cum ii pofteste inimioara...sunt deschisa la discutii!

No comments: